Jak ubierać się do pracy w biurze?

Dress code zapewnia pewne standardy profesjonalizmu w pracy, pomaga skoncentrować się na zadaniach i jest swego rodzaju wizytówką firmy w oczach klientów. Choć rozpoczęcie nowej pracy w biurze może wiązać się z koniecznością uzupełnienia naszej garderoby, możemy skorzystać z pewnych zasad i etykiet, które ułatwią nam dopasowanie stroju odpowiedniego do miejsca pracy.

Strój w stylu casual

Casual oznacza brak ścisłego dress code`u, są jednak pewnie zasady których zawsze warto przestrzegać w pracy, by wyglądać profesjonalnie i świadomie kreować swój wizerunek. W przypadku stylu casual możemy do pracy nosić dżinsy, buty z otwartymi palcami oraz T-shirty. Należy przy tym zwracać uwagę na nadruki, by uniknąć ewentualnych kontrowersji. Sukienki dzianinowe również świetnie się sprawdzą, zwłaszcza jesienią czy zimą. Ważne, by nie były zbyt obcisłe i nie miały bardzo głębokiego dekoltu.

W miejscu pracy należy również unikać noszenia szortów, bardzo krótkich sukienek i spódnic oraz bluzek odkrywających zbyt dużo ciała. Jeśli stosujemy makijaż, powinien być delikatny i subtelny, podobnie jak ewentualna biżuteria.

Business casual- co to znaczy?

Business casual wymaga od nas zastosowania kilku dodatkowych zasad. Nie jest wymagany garnitur i krawat, jednak wskazana jest koszula. W przypadku kobiet powinna być to elegancka bluzka lub prosta bluzka połączona z marynarką. Jeśli chodzi o spodnie, powinno się unikać dżinsów. Odpowiednie będą cygaretki, z kantem lub bez niego, a w przypadku mężczyzn- chinosy.

Wybierając spódnicę lub sukienkę, ich długość powinna sięgać kolan. W takim przypadku powinno się również ubierać rajstopy. Buty zawsze powinny zakrywać palce. Nie powinno być to obuwie stosowane do ćwiczeń sportowych.

Business professional

Jeśli mamy wątpliwości co do rangi stosowanego dress code`u, zawsze lepiej wybrać ten odrobinę zbyt formalny niż odwrotnie. Business professional to pewnego rodzaju standard. Koszule zawsze są zapięte na ostatni guzik. Powinny być raczej konserwatywne i profesjonalne, w stonowanych, biznesowych kolorach takich jak biel, błękit, granat, czerń, odcienie beżu i szarości. Wszystkie neutralne, przygaszone odcienie będą odpowiednie. Czarna marynarka damska to bardzo uniwersalny element garderoby, który prezentuje się elegancko i profesjonalnie. Sprawdzi się zarówno w wydaniu business professional, jak i business casual. Buty powinny być płaskie lub na niewielkim obcasie (około 3 cm). Częstym wyborem są oksfordki, lordsy, baleriny czy niezbyt wysokie czółenka.

Pozostałe wskazówki

Niektóre firmy wymagają od pracowników konkretnego uniformu. W takim przypadku przeważnie zapewniają pracownikowi kilka kompletów niezbędnej garderoby. Bywa również tak, że pracodawcy wymagają stosowania pewnych ściśle określonych zasad np. elementem uniformu ma być czarna marynarka damska oraz czarna spódnica. Zaopatrzenie się w ubrania pozostaje po stronie pracownika.

Wyjątkowe zasady można spotkać w branży kreatywnej. Niektóre firmy zachęcają pracowników do ubioru który będzie wizytówką ich unikalnego stylu. Przy czym zawsze należy zachować standardy profesjonalizmu, wspomniane na początku.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *